Thema: HiFi/Navigation DVB-T Modul Kaufberatung
Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 04.04.2014, 07:55   #4
egirl
Schwarzes Schaf
 
Benutzerbild von egirl
 
Registriert seit: 09.08.2010
Ort: Mainz
Fahrzeug: E38 735 10.98
Standard

Auf Nachfrage beim Verkäufer erfahren:

Er produziert die Dinger selbst (bis lang 10) also kein Einzelstück, das hatte ich bisher vermutet. Es könnte billiger sein, wenn die Nachfrage größer wäre usw. Entscheidend ist, es wird auch funktionieren, wenn der DVB-T2 Standard (MPEG4) in Deutschland eingeführt wird.

Die anderen Fragen (Stereo Audio, und Dual Tuner) werde ich ihm stellen.

Hier die Antwort auf meine Fragen an den Verkäufer (Einzelstück ?, passt es bei mir ?)

Hello,

Thank you for your interest. The module is designed by me, PCB produced in Germany and the metallic case in Romania. I have a lot of experience with BMW IBUS modules and the project started a year and a half ago when all DVB-T broadcasts changed to MPEG4 H264 (in my area).

I can produce as many as needed, the more the better, price per unit wise.

For now I started a small series production. I have manufactured 10 units, one it's in my car, 2 were sold locally, I also have send 3 boxes in UK to a friend to test the product there.

As regarding compatibility with your car, normally when you upgraded to MK3 & 16:9 screen, do you also upgraded the TV module? I know that very old versions of analogue TV were for MK1 navigation and had different connectors. If the connectors are the same, it should work on your car.
__________________
Hüte Dich vor Menschen für die V8 nur ein Tomatensaft ist
und die bei Bit nur an Bier denken.
egirl ist offline   Antwort Mit Zitat antworten