Sie sind nicht angemeldet! Jetzt interner Link kostenlos im Forum registrieren, weniger Werbung sehen, aktiv teilnehmen und weitere Vorteile nutzen! Diese Website nutzt Cookies. Bitte beachten Sie unsere interner Link Datenschutzerklärung.
  Start » Forum Impressum/Datenschutz | Site-Map
7-forum.com   ModelleForummein.7erService


Forumsfunktionen

BMW 7er, Modell E32
 Varianten
 Detail-Infos
 Interaktiv
- Anzeige -

Zurück   BMW 7er-Forum > BMW 7er Modelle > BMW 7er, Modell E32 > E32: Tipps & Tricks



Antwort
 
Thema teilen Themen-Optionen Ansicht
Alt 20.02.2008, 20:44   #1
Marc77
Neues Mitglied
 
Registriert seit: 16.11.2007
Ort: Dortmund
Fahrzeug: E32-730i R6(10.93)
Standard Drosselklappe

Hallo,
Habe das prpblem,das meine Drosselklappe nicht ganz auf geht.
EML leuchtet nie
keine leistung.
Was kann das sein.
Er fuhr ganz normal,stand vier wochen und nach dem ersten starten läuft er so wie jetzt.
Marc77 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 21.02.2008, 09:14   #2
FrankGo
Erfahrenes Mitglied
 
Benutzerbild von FrankGo
 
Registriert seit: 14.04.2002
Ort: Trier
Fahrzeug: E38 750i 10/95
Standard

Zitat:
Zitat von Marc77 Beitrag anzeigen
Hallo,
Habe das prpblem,das meine Drosselklappe nicht ganz auf geht.
EML leuchtet nie
keine leistung.
Was kann das sein.
Er fuhr ganz normal,stand vier wochen und nach dem ersten starten läuft er so wie jetzt.
Hallo,
wir sind hier in der Rubrik "Tipps und Tricks".
Sie ist gedacht als "Nachschlagwerk".

Wenn Du Deine Frage im E32-Forum stellst werde ich (und/oder andere auch) Dir gerne antworten. Hier in diese Rubrik schreibe ich keine "Direkthilfe".
__________________

Signatur:

Wer sich bemüht, ordentlich, informationsreich und leicht lesbar in verständlicher Deutscher Sprache zu fragen, der bekommt auch gute Antworten.
Wer unüberlegt, ohne Hirn und Verstand, ohne Punkt und Komma, ohne Absätze und Großbuchstaben, ohne Mindestmaß an Mühe und Anstand fragt, soll sich nicht wundern, dass die Antworten, die er bekommt, von gleichem, miesen Niveau sind wie die Frage, oder dass er von vielen Fachleuten missachtet wird und somit keine Antworten erhält.
FrankGo ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 21.02.2008, 15:59   #3
Erich
Shogun
 
Benutzerbild von Erich
 
Registriert seit: 19.07.2002
Ort: Joso
Fahrzeug: E32 750iL 11/88
Standard

Wie das EML arbeitet - Systemueberblick

(Englische Informationen) E32, E31, E34, E38, E46
Bosch und Siemens
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://www.europeantransmissions.com...MW/EML-BMW.pdf
__________________
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) 7er Reparaturhilfen
Biete: Interner Link) Tuergriffdichtungen Interner Link) ESV-Repsatz
Erich ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 03.07.2009, 14:04   #4
Erich
Shogun
 
Benutzerbild von Erich
 
Registriert seit: 19.07.2002
Ort: Joso
Fahrzeug: E32 750iL 11/88
Standard

und noch einmal 5 Seiten technische Informationen
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) http://tech.bentleypublishers.com/se.../EML%20TRI.pdf
GROUP 12 Engine - Electrical
B 12 02 87 (2087) Montvale, NJ
Technical Dept December 1987
SUBJECT: Electrical Motor Load Regulation (EML)
MODEL: 750iL
Electronic Motor Load regulation (EML) provides simplified and concise throttle management for an ever increasing variety of engine operating needs. The EML system assures reliable rpm stability regardless of temperature or load variations, without the need of idle control systems, throttle cables, auxiliary air valves, cruise control
servos, etc.
The BMW EML/M1.2 engine management system maintains control unit intercommunication between the EML, DME and the AEGS systems. This "dialogue" enables the EML system to uniquely tailor the throttle response to a wider variety of changing parameters, which would not be possible with existing mechanical and auxiliary controls.
For example, new benefits such as cruise control operation and a reduced cold engine RPM limit are now provided electronically by EML. Another example of system flexibility is AEGS program matching. The throttle opening progression curve is now matched to specific AEGS programs which will enhance fuel economy ("E"Program) or maximize power development ("S" Program).

The EML System
The dual DME M1.2 control units, while part of the fuel injection system, should also be considered as part of the EML system. For complete M1.2 information, see TRI 12 01 87 (2083).

System Components
�� Dual main power relays
�� EML control unit
�� Dual DME M1.2 control units
�� Accelerator pedal assembly
�� AEGS program switch
�� Cruise control lever
�� Dual electric throttle valves
�� Fault indicator lamp

General Operation
Throttle valve control is managed electronically without the use of mechanical linkage. Accelerator pedal position now represents the "driver's desired throttle position". Switch contacts and a potentiometer attached to the accelerator pedal transmit the desired throttle position to the EML control unit. This electrical input as well as all other pertinent operating parameters are processed and the ideal throttle position is selected and maintained by EML. Throttle response is controlled with twin electric throttle valves which are operated by fastacting gear drive
D.C. motors. In this way, optimum throttle response and compensation are provided for a wide variety of conditions including:
�� Start-up throttle positioning
�� Idle speed maintenance
�� Cold engine frictional losses
�� Air conditioning load fluctuation
�� Gear engagement/disengagement
�� Cylinder bank synchronization
�� AEGS program matching
�� Cruise control operation
�� Maximum rpm limit
�� Maximum vehicle speed limit
�� Emergency operating programs

Accelerator Pedal Assembly

The EML accelerator pedal assembly contains a potentiometer (which generates a low voltage analog signal) that represents desired throttle position. Accelerator pedal released/depressed positioning is confirmed and verified by switch contacts known as the "90 switch". As accelerator travel crosses the 90 point, a high/low signal is monitored by the EML control unit. A safety switch completes a dedicated diagnostic circuit whenever the accelerator pedal is released. The
diagnostic circuit is an independent hard wire "failsafe" which can, if necessary, initiate fuel shut off during brake application. Pedal travel and effort remain unchanged with the use of dual return springs which provide positive accelerator pedal release and pedal "feel".

EML Control Unit

The advanced EML control unit converts the accelerator pedal position values into responsive digital signals. Once processed, with consideration to other parameters and presets, the throttle valves are positioned accordingly.

Throttle Valve Assembly
1. Throttle plate
2. Gear drive
3. Electric motor drive
4. Electrical connector
The throttle valve assembly is a unitized, maintenance-free component. In addition to the internal subcomponents listed on page 3, the throttle valve assembly also contains electrical signalling devices and a positive closure return spring. The M70 employs two such throttle valves, one
for each plenum, and they are operated and synchronized by the EML control unit. Precise cylinder bank balance is achieved by using the individual DME injector final stages as a reference. The EML control unit monitors physical throttle plate position from a feedback potentiometer and further verifies throttle movement via special contacts called the "170 switch". Throttle plate movement is sure and responsive, driven by D.C. electric motors via a gear drive.

EML Self-Diagnostics
EML self-testing and fault monitoring capability, combined with comprehensive safety circuity and stored emergency programs, offer predictable system responses in the unlikely event of component malfunction. From the initial start-up all aspects of the system are tested, cross-checked and monitored for proper operation. Many self-checks and failsafe features within and without the EML
Control Unit employ redundancy for added reliability. The accelerator pedal/throttle valve relationship is monitored via the respective potentiometer signals and then confirmed by the 9° /17° switch positions. The 9° and 17° switches cannot be opened or closed simultaneously. The high/low signals produced by accelerator pedal/throttle valve travel are constantly monitored via a "switch
window" arrangement within the EML control unit. EML fault lamp integrity is assured with the use of twin light bulbs. Associated functions which are relied upon for failsafe operation are monitored in much the same way as the EML system. Such is the case with deceleration fuel shut off. Ordinarily, a fuel saving function, decel fuel shut off is also used by the EML system to provide rapid power
reduction. Should the DME fail to engage decel cutoff reliably, EML will recognize a fault and reduce power.
In addition to normal EML System fault monitoring, all parameters and functions are continuously compared to programmed safety logic values. Comparison of actual operating values to programmed presets determines whether the relationship of all EML System components is logical and plausible. For example:
�� A constant accelerator pedal signal ordinarily would denote steady control by the driver. However, it could also be a stuck or blocked accelerator pedal. A "brakes applied" signal with a constant accelerator pedal signal represents conflicting values and would be deemed not plausible, causing an immediate reduction of power. System fault detection receives immediate classification. In most cases, especially those which might affect engine RPM, the EML fault lamp is illuminated and power is reduced immediately. Depending on the fault detected, the throttle opening may be reduced to a 20° angle or to a typical idle speed position. Should the throttle valve(s) fail to move, the DME on cue will reduce the millisecond injector time or discontinue injection thus providing a sustantial power reduction. EML system troubleshooting and fault memory access is provided in the standard way, using the BMW diagnostic module. Additionally, the hard wire diagnostic circuit which transmits the brakes applied signal via the accelerator pedal safety switch can be checked with BMW special tool P/N 88 88 6 127 010.
For full testing information, refer to Service Information Bulletin 12 06 87 (1502) and repair manual page 12 - 365 (dated 11/87).

und mehr Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) possible faults
Externer Link (&Ooml;ffnet in neuem Fenster, der Forumsbetreiber distanziert sich vom Inhalt extern verlinkter Seiten.) back up the line

Geändert von Erich (07.07.2009 um 05:56 Uhr).
Erich ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 03.07.2009, 14:28   #5
minichamps-sg
Mitglied
 
Registriert seit: 26.06.2009
Ort: Solingen
Fahrzeug: BMW E30 2T Limo Delphin bald mit M30B35 + 735i E32 Schlachter
Standard

Darf man hier auch eine Frage dazu stellen ?

Ich frage einfach mal... wenn falsch, dann löschen

Also... was ist alles anders bei einem M30B35 mit EML gegenüber einen mit Bowden/Gaszug ?

Steuergerät, Motorkabelbaum, Drosselklappe + Poti richtig ?

Ansaugspinne ist laut ETK gleich und nur mit Blindstopfen versehen.

Wäre wirklich Supi wenn mir da mal einer richtig helfen könnte... ich MUSS nämlich auf Bowdenzug umbauen.

LG Thomas

PS: Gerne auch per PN, damit das Thema nicht aus dem Ruder läuft.
minichamps-sg ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 03.07.2009, 15:32   #6
Erich
Shogun
 
Benutzerbild von Erich
 
Registriert seit: 19.07.2002
Ort: Joso
Fahrzeug: E32 750iL 11/88
Standard

da fang mal einen neuen Thread an, das wird ein laengerer. Stell mal die Frage im E32 Forum, nicht hier unter Tipps und Tricks.
Das wird ein bischen koplizierter. Speziell die Elektronik.
Erich ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 10.11.2009, 22:16   #7
Dretzen
Gasgeber
 
Benutzerbild von Dretzen
 
Registriert seit: 14.12.2003
Ort: Buckautal
Fahrzeug: BMW 750i EZ 3/91 LPG BRC
Standard

Die EML arbeitet in Abhängigkeit mit der digitalen Motorelektronik (DME) gibt da Erläuterungen?
Zusammenhang zwischen EML und DME mir unklar. In Deutsch wäre super.
MfG aus Brandenburg Mario
__________________
Getriebschaden R-Gangblocker bei ca. 413.000km. Zum Glück hatte ich noch eines. Ersatzmotor habe ich ja noch.

Geändert von Dretzen (11.11.2009 um 19:39 Uhr).
Dretzen ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Antwort

Stichworte
elektronische, eml, motorleistung, motorleistungsregelung


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.
Gehe zu

Ähnliche Themen
Thema Autor Forum Antworten Letzter Beitrag
Anschlussbelegung EML M30 Erich E32: Tipps & Tricks 4 06.06.2022 04:02
Anschlussbelegung EML M70 Bj. '92 Erich E32: Tipps & Tricks 1 06.04.2009 03:19


SiebenPunktSieben - das siebte 7er-Jahrestreffen - jetzt den Foto-Bericht anschauen!
Alle Zeitangaben in WEZ +1. Es ist jetzt 18:33 Uhr.

7-forum.com Forum Version 6 powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Mit der Nutzung des Forums erklären Sie sich mit den Nutzungsbedingungen einverstanden.
 

 
www.7-forum.com · Alle Rechte vorbehalten · Dies ist kein Forum der BMW Group