Sie sind nicht angemeldet! Jetzt interner Link kostenlos im Forum registrieren, weniger Werbung sehen, aktiv teilnehmen und weitere Vorteile nutzen! Diese Website nutzt Cookies. Bitte beachten Sie unsere interner Link Datenschutzerklärung.
  Start » Forum Impressum/Datenschutz | Site-Map
7-forum.com   ModelleForummein.7erService


Forumsfunktionen

BMW 7er, Modell E23
 Varianten
 Detail-Infos
 Interaktiv
- Anzeige -

Zurück   BMW 7er-Forum > BMW 7er Modelle > BMW 7er, Modell E23



Antwort
 
Thema teilen Themen-Optionen Ansicht
Alt 14.09.2005, 15:28   #1
kaospiloten
Gast
 
Ort:
Fahrzeug:
Standard Oil for E23 728

The engine has over 300. 000 km and I hear some ticking an can se some smoke when high RPM. I have changed the sparkplugs and the old ones was not good. I have also put some injectorcleaner in the gastank, that did help. Now for the oil, I thinking of using Valvoline 15-40 Racing oil, any one with some tips on that?? And I am going to use some oilcleaning fluid that I put directly in the oiltank and let the motor run for some time then change the oil and filter. Have some one tryed that?? And how many litres of oil do I need for a oil change with filter??

Ps. You can answer in German
  Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.09.2005, 01:52   #2
kaospiloten
Gast
 
Ort:
Fahrzeug:
Standard No one??

How many litres of motoroil do I need for a oil change??
I have seen that Wurth have engine cleaning fluid that you put in the oil for 10 min and then change the oil, have any one tryed it??
What kind of oil do you use on your E23??
  Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.09.2005, 08:34   #3
roadcrew666
hat zuviel Alteisen...
 
Benutzerbild von roadcrew666
 
Registriert seit: 07.06.2005
Ort: Mittelstetten
Fahrzeug: 745iA BJ 03/86, 728iA BJ 02/83, 530d e61 Bj.04/06
Standard

For the Oil Change you need 5.75 litres of oil(incl.filter change, you should change the filter). This also should stand in the owners manual. I don`t have tryed Würth cleaning fluid. I change my oil once a year or all 12 tkm, until today i have no problems with my engines, and i owned over 8 BMW`s until yet. The last BMW e34 535i i owned had run over 315tkm, and i sold the car with great running engine. I only use CASTROL Oil, prefered 10W40 or 10W60.

P.S. My English isn`t very well, i don`t use it for years.
__________________
Hubraum statt Wohnraum !
roadcrew666 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.09.2005, 10:27   #4
kaospiloten
Gast
 
Ort:
Fahrzeug:
Standard

Thanks Your english is great, I understood every word I dont have the owners manual. Do you use mineral or syntetic oil?
  Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.09.2005, 10:56   #5
roadcrew666
hat zuviel Alteisen...
 
Benutzerbild von roadcrew666
 
Registriert seit: 07.06.2005
Ort: Mittelstetten
Fahrzeug: 745iA BJ 03/86, 728iA BJ 02/83, 530d e61 Bj.04/06
Standard

I usually use CASTROL RS 10W60 or CASTROL GTX 5 10W40, i also used CASTROL GTX 7 5W40, this oils are all synthetic. You also could use a 15W40 mineral oil. I prefer Synthetic oil, and i`ve never had problems with my engines.
roadcrew666 ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Alt 22.09.2005, 00:39   #6
kaospiloten
Gast
 
Ort:
Fahrzeug:
Standard My oil change

As I said I started by changing the sparkplugs, the old one was realy bad. I filled the petroltank with STP injector cleaning fluid. That helped, less smoke and the enging worked little better. Today I used the oil treatment from Wurth. I drove the engine hot then filled the treatment fluid into the oil. I let the car running for 15 minutes then drained the oil. The oil was realy black and some partikles came out to. I used a MAN filter and Valvoline 20-50 Racing oil Mineral, I did not find the Castrol oil you recomendet me Roadcrew but the Valvoline 20-50 is to thick for the norwegian winters so i wil find the Castrol and try that before winter. The result with the Valvoline was good, full oil presure at once and allmost no smoke so my "7" and I am happy
  Antwort Mit Zitat antworten
Alt 17.10.2005, 20:25   #7
FranzR
Erfahrenes Mitglied
 
Benutzerbild von FranzR
 
Registriert seit: 06.04.2005
Ort: Würzburg
Fahrzeug: 528i Bj. 99, VW T3, Yamaha YZF
Standard

Hello,

you don't need Racing Oil.
You also don't neet Racing Spark Plugs, oder Razing Foam....

Search for a manual, there you get all Informations.

Be careful when you refill the Power steering Fluid.
If you don't pay attention to the manual (RTFM...), there ist much too much Fluid in the System.

CU, Franz
FranzR ist offline   Antwort Mit Zitat antworten
Antwort


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge hochzuladen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

BB-Code ist an.
Smileys sind an.
[IMG] Code ist an.
HTML-Code ist aus.
Gehe zu

Ähnliche Themen
Thema Autor Forum Antworten Letzter Beitrag
Fahrwerk: Automatik und Steptronic unterschied 728 muck BMW 7er, Modell E38 7 15.12.2005 16:49
728 Euro 4 oder Euro 3 ???????? Alte-Kiste BMW 7er, Modell E38 1 07.03.2004 18:33
Oel-Analyse Erich BMW 7er, allgemein 2 09.02.2004 19:51
Wiring diagram for electronic ignition module on 1979 728 fornage BMW 7er, Modell E23 4 01.04.2003 03:09
Nachrüstung Alpina-Fahrwerk für 728 (E38) BMW 7er, Modell E38 2 26.06.2002 14:40


SiebenPunktSieben - das siebte 7er-Jahrestreffen - jetzt den Foto-Bericht anschauen!
Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 19:27 Uhr.

7-forum.com Forum Version 6 powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Mit der Nutzung des Forums erklären Sie sich mit den Nutzungsbedingungen einverstanden.
 

 
www.7-forum.com · Alle Rechte vorbehalten · Dies ist kein Forum der BMW Group